Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

Περί επανάστασης του 1821

Ο «φωτογράφος» των ηρώων του '21Άπειρες συζητήσεις γίνονται αυτές τις μέρες σε όλα τα ιστολόγια για την ιστορία του Έθνους. Φωνές διάφορές ακούγοντια δεξιά και αριστερά περί αλλοίωσης της εθνικής μας ταυτότητας ήη από την άλλη μια διαφορετική θεώρηση της ιστορίας χωρίς δογματισμούς και χωρίς στερεότυπα. Δεν είναι τυχαίο ότι κάτι ανάλογο γίνεται αυτή τη στιγμή και στην Τουρκία , με αφορμή μια σειρά όπου ο σουλτάνος Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής παρουσιάζεται ως κοινός άνθρωπος με πάθη. Ο ηθοποιός που ενσαρκώνει τον ρόλο του Σουλεϊμάν (Ονούρ - Χίλιες και μια νύχτες) βιώνει μια τρομοκρατία άνευ προηγουμένου από σκληροπυρηνικούς μουσουλμάνους που θεωρούν ότι η σειιρά αυτή προσβάλει βάναυσα την προοσωπικότητα και τη μνήμη του σουλτάνου αυτού.
Στο δια ταύτα τώρα: Στην εποχή του διαδικτύου όπου οι πληροφορίες διαχέονται ελεύθερα θα ήταν ουτοπικό να μην περιμέναμε ότι οι προβληματισμοί και οι αναζητήσεις για όλα τα θέματα δεν θα αφορούσαν και την ιστορία. Κάποιοι ακριβώς εξαιτίας της ευρείας διάχεισης της πληροφορίας επιχειρούν να τοποθετηθούν σε διάφορά ζητήματα , πολλές φορές και με ριξηκέλευθες απόψεις. Όμως από το να διατυπώνουν ελεύθερα τις απόψεις τους μέχρι του να οδηγούνται στην "πυρά" ή στην κατακραυγή επειδή διατύπωσαν κάποιες απόψεις που δεν βρίσκουν σύμφωνη την πλειοψηφία του Ελληνικού λαού υπάρχει μια τεράστια απόσταση.
Στο κάτω - κάτω η όποιας φύσεως μονολιθηκότητα βλέπουμε ότι βάλλεται πανταχόθεν στις μέρες μας (όρα εξεγέρσεις στις αραβικές χώρες). Όμως η αμφισβήτηση αυτή ας αποτελέσει μια καλή ευκαιρία σε όλους αυτούς που έχουν κάτι να πουν,  να σηκωθούν από τους καναπέδες και να πάρουν θέση αντί να αδιαφορούν. Στο κάτω - κάτω της γραφής κατακριτέα δεν πρέπει να είναι η οποιαδήποτε άποψη , κατακριτέος πρέπει να είναι αυτός που έχει κάτι να πεί ή πρέπει κάτι να πεί και σιωπά. Σαφώς και δεν με βρίσκει σύμφωνο η απόψη ότι οι πρώτες αιώνες της οθωμανικής σκλαβιάς ήταν αιώνες ευημερίας και ειρήνης. Αρκεί να διαβάσει  κάποιος τα ιστορικά αρχεία Μακεδονίας για τους εξισλάμισμούς , αλλά και αναφορές ξένων περιηγητών για να αντιληφθεί ότι η ευημερία ήταν μάλλον θεωρητική σύλληψη κάποιων ιστορικών προκειμένου να τεκμηριώσουν άλλους ισχυρισμούς στη συνέχεια. Όπως όμως δεν εμποδίζει κανείς να διατυπώσω την άποψη μου για το γεγονός ότι πνευματικός ηγέτης των ορθοδόξων της επαναστατημένης Ελλάδας δεν ήταν ο Δαλάι Λάμα ή ότι την επανάσταση δεν την έκαναν οι χαρτογιακάδες Φαναριώτες αλλά οι απλοί Έλληνες , έτσι δεν θα πρέπει να εμποδίζονται και οι υπόλοιποι να διατυπώνουν τις όποιες απόψεις τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου